Portale di Ateneo - En.Unibs.it

The Afternoons of Medicine. The Wish Machine

From 2 March to 21 April 2016 at 17:30, "The Afternoons of Medicine. The Wish Machine", an initiative organised by the Board of Physicians, Surgeons and Orthodontists of the Province of Brescia, will be held at the San Barnaba Auditorium in corso Magenta 44A.

The event at the University will feature:

• Thursday, 10 March 2016, Prof. Enrico Agabiti Rosei, Director of the Department of Clinical and Experimental Sciences: Ipertensione e colesterolo, ancora voi? Dietro le quinte della prevenzione, da zero a 90 anni (Hypertension and cholesterol, you again? Behind the scenes of prevention, from zero to 90 years of age)
  • Thursday, 31 March 2016, Prof. Nicola Latronico, Associate Professor of Anesthesiology, Department of Medical-Surgical Specialties, Radiological Sciences and Public Health: Cominciare e finire. Non scegliamo come nascere, possiamo scegliere come morire? (Starting and ending. We do not choose how to be born, can we choose how to die?)
  • Thursday, 7 April 2016, Prof. Marco Maria Fontanella, Associate Professor of Neurosurgery, Department of Medical-Surgical Specialties, Radiological Sciences and Public Health: “Il cervello è più grande del cielo”. Risorse e inganni della mente che non ti aspetti (“The brain is bigger than the sky". Resources and deceptions of the mind that you do not expect)
  • Thursday, 14 April 2016, Prof. Savina Nodari, Associate Professor of Cardiovascular Diseases, Department of Medical-Surgical Specialties, Radiological Sciences and Public Health: Fino all’ultimo respiro. Aria inquinata e ambiente malato: subire o difendersi? (Until the last breath. Polluted air and ill environment: suffer or defend yourself?)
Wednesday, March 2, 2016
  • icona che rimanda a facebook
  • icona che rimanda a twitter
  • icona che rimanda a YouTube
  • icona che rimanda a Instagram
  • Logo attestante il superamento, ai sensi della Legge n. 4/2004, della verifica tecnica di accessibilità.
  • Amministrazione trasparente