Portale di Ateneo - En.Unibs.it

AD MAIORA! Degree ceremony in Piazza

Sunday 18 June 2017 at 17:30 in Piazza della Loggia

Second edition of the public ceremony awarding Master's Degree Certificates AD MAIORA! Degree ceremony in Piazza in the presence of the Rector of the University of Brescia, Maurizio Tira and the Mayor of Brescia Emilio Del Bono.

This graduation ceremony is a party but also, and above all, a serious moment for the academic community and for the city, with the awarding of an important academic qualification and the implication of imminent entry into the world of work.

Programme

• Academic procession from Palazzo Martinengo Palatini in Piazza del Mercato to Piazza della Loggia
  • Introduction by the Chancellor, Prof. Maurizio Tira
  • Speech by the Mayor, Emilio del Bono
  • Speech by the graduate, Giulia Ducoli
  • Delivery of Degree Certificates
  • Throwing of cap

With the participation of the Universitatis Brixiae Chorus and the Urago Mella Band.

Sunday, June 18, 2017
  • icona che rimanda a facebook
  • icona che rimanda a twitter
  • icona che rimanda a YouTube
  • icona che rimanda a Instagram
  • Logo attestante il superamento, ai sensi della Legge n. 4/2004, della verifica tecnica di accessibilità.
  • Amministrazione trasparente